Ikke alt er kjekt

her hvor jeg bor har det kommet flere og flere bobilturister,da jeg flyttet hit var det mest fiskere på kaia,men nå ser det nesten ut som en campingplass enkelte dager.

da vi fikk tunell ble det en utfylling på nedsiden av tunellen,og her har bobilfolka funnet ut att det er fint å stå,det kunne vært hyggelig det,men nei det følger desverre litt skit med dem ,potte har nok dei fleste i bobilen,men over flere dager vil den bli både full og lukte og da jeg skulle en tur i skogen og se etter sopp oppdaget jeg hvor potta havnet

i skogen ikke langt fra veien ,slik såg det ut overalt,ikke på en plass men alle hadde lagt fra seg på hver sin plass.

Her eiger bøndene hver sin teig i fjellsiden,denne teigen som blir benyttet til toalett er vår tei,,det er første gang jeg opplever dette og skal det bli slik i fremtiden kommer nok denne fruen her til å sette opp skilt,det minste dei kan gjøre er å bruke hundeposer og ta med toalettpapiret sitt .

Ja ja heldigvis er det meste i skogen fint å se på da bare en kommer seg forbi att toalettpapir .

Det regner i dag og det har regnet jamt siden jeg stod opp,men nå beundrer jeg etdiktomdagen  for ståpåviljen,uansett smerter i kroppen så kommer hun seg ut,regn,sol,tåke,kalde nordavind eller snø ingenting er en hindring,jeg tenkte att jeg måtte ta meg litt sammen jeg også,jeg har da regnklede jeg også,og med en pose i lommen gikk jeg ut i regnet

får ikke til disse selfiene ,men det får være som det ble :=)

vått var det ,sliten ble jeg også,nesten litt svimmel,herligheten for en ellendige kondis :=) så jeg tok tak i meg selv og gikk i minst 3 timer i skogen,ikke bare en skog jeg gikk først i en så rundt garden så i en skog til og noen hvet hvor bratte bakker vi har her inne i fjorden :=)

jeg fant noen bleke piggsopp,2 hadde mark resten fikk bli med hjem

jeg traff på noen skogtusser

så er det rundt garden

grønt og fint men grått i fjella

en sau med tre lam var her på utmarksbeite,godige ,ikke redde og ville helst ned i lommene mine :=)

jeg måtte være bestemt og si dei ikke fikk bli med,litt betutta ble dei nok når jeg stengte lede forran fjeset på dem hi hi ,

jeg fortsetter gjennom jordene,hadde nå tenkt å gå ned igjen,men ombestemte meg,turen gikk videre oppover

utsikt over ruta mi,jeg har fulgt jordene rundt

 

koslig i granskogen da,men kunne tenkt meg en skog uten bakker hi hi

langt der nede i lysningen bor jeg

fin utsikt får en fra høgda

på vei ned igjen går jeg gamlevegen gjennom hagen til ei granne som ikke er blandt oss lengre,men det blomstrer like vakkert der ennå

så var jeg hjemme ,og med hjem hadde jeg en stakkarss kantarell,en brunskrubb,to steinsopp og noen bleke piggsopp,disse soppene er kuttet i biter og surrer nå på stekepannen,hjortefileen er stekt og ettersteker nå i ovnen,om litt skal soppen i gryta ilag med hjorten så blir det nok en god middag i dag,jeg er iallefall fornøgde med dagen min selv om det fortsatt regner non stopp ute

9 kommentarer

Siste innlegg