Ikke kast det

har du hage ? da bør du ikke kaste dette

aske fra ovnen ,kaffegrut og innholde i teposen ,gode greier for planter og trær i hagen ,i hele vinter tømmer vi asken under frukt trærne i hagen kaffegruten er super til rhododendron ,i dag blandet jeg alt og strødde utover den nye åkeren ,alt dette er gratis gjødsel for plantene i hagen :=)nå lar jeg teposen og kaffegruten ligge på benken over natten da er det tørt og greit å tømme i en boks .

Når jef så var ute tok jeg litt styrketrening i dag også ,jeg tenkte på pallen med murstein ,hvilken nytte har dei på en palle ? ingen ,står bare og blir mosegrodde ,så jeg tok tak og bar en og en tilbake til åkeren ,stablet dem opp på hverande tenker det gir en lunhet til det som skal vokse i åkeren,smart ikke sant :=)

tok en runde inne i grønnsakshagen også og nå begynner det å spire mye

kvitløken vokser

grønnkålen begynner å danne nye blader ,små men like gode :=)så den stokken skal få stå til jeg skal plante annet der

luftløk ,kan snart bruke av den for den kommer igjen og igjen slik som gressløken

grasløken vokser fort

oregano flerårig og den høster jeg også flere ganger i løpet av sesongen ,tørker og har pizzakrydder helt til neste seson ,og nå kommer den :=)

det er bare mars så jeg synes det virkelig har skjedd mye i hagen siste uken nå

8 kommentarer

Siste innlegg