IS

Vi har hatt mange kalde dager nå ,snøen kom og for og med snøen for isen også ,men så kom snøen tilbake og med seg hadde den is ,neste uke skal vi igjen få mildere dager med røde tall ,da er det mulig att mye snø igjen smelter bort og med den reiser nok mye av isen også ,så i ettermiddag tok jeg en tur ut og foreviget litt av isen for den er så vakker

langs veien nede ved fjorden har vi en  lang lang vegg med is ,og der er det så utrolig mange fine skulpturer om en studerer isen der den henger

is som snurrer seg nedover ,det er liksom ikke bare beine rette istapper

under den store grana ute på kanten ,skulle tro det var røttene til treet ,jeg har ofte spekulert i hva slike kjempetrær lever av mdet er jo bare fjell under dem

en snartur på utsiden av et av fonnoverbyggene ,det er ikke noe jeg gjør ofte det er egentlig ikke trygt men det var fristende med isen som henger utfor kanten og boblene som fryser til is oppover veggen ,så hastet jeg tilbake og gikk hjem ,det gikk fint og jeg fikk bildene ,neste uke skal det bli mildvær igjen ,da hadde jeg nok ikke gått bak og tatt disse bildene ,en lærer å skjønne når det er større fonnfare når en bor slik til

18 kommentarer

Siste innlegg