Iskalde vind

Gikk en liten tur i førmiddag,men fy for en iskalde vind,jeg går fort hjem igjen og her fyrer jeg i peisen ,det har meldt skikkelig sommervarme igjen i løpet av uken,da benyttet jeg denne kalde dagen til å bake noen brød

8 i tallet ble det og er det kaldt i morgen også blir det glutenfri baking i morgen.

Men etter middag ville jeg gå en tur igjen,denne gangen med den største og varmeste dunjakken jeg har

og jeg trengte den virkelig for så kaldt var det.

tjelden passer på

rogna blomstrer

mektige lønnetrær er fantastisk flotte

skogstjerne

mektige steiner,og ja jeg går gamleveien bak tunellen og det er på eget ansva

tilbake etter turen reagerer jeg på oppførselen til tjelden,jeg bestemmer meg for å gå bort til eggene,tjelden er selvsagt sur på meg og kjefter fælt,og det var jo ikke rart,der låg ikke 3 egg lengre men 3 små nøster ,noe så nydelig og jeg hadde flaks,tipper dei gjemmer seg i gresset og mellom steiner allerede i morgen :=) jeg går fort derfra igjen og lar familien få fred

jeg har 2 pieris en vintergrønn busk som får flammerøde blader på våren ,senere blir dei grønne ,den på første bilde er ny ,kjøpt i fjor og den skal etterhvert få klaser med blomster ,men det blir nok ikke i år

nå kommer alle dei rosa rhododendroene ,det blir en fargefest oppom huset da :=) er glad jeg tok denne kveldsturen ,for det var stort å få se alle tre tjeldungene ute av egget

 

8 kommentarer
    1. Så nydelige små nøster da ♥ Ja, det var jammen godt du gikk den turen. Det er jo store undere, selv om de er små 🙂 Skjønner godt at foreldrene var litt stresset og kjeftet litt 🙂
      Mye annet fint også på turen din….en herlig tid dette, selv om de varme klærne må finnes frem av og til 🙂

    2. Så nydelige. Så bra du gikk tur. For tenk om du hadde hoppet over og kommet til stedet i morgen. kanskje både mor og barn var borte vekk. Da hadde kanskje ikke fått svar på hvordan det gikk. Så fine vakre bilder du har her. Av natur og hage. Kjempeflott og det så kaldt ut ja….Kos deg med fyr i ovnen..

    3. Hehehe jeg gjekk i kortbukse selv hvor kaldt det var i går. Fikk en kommentar fra en dame somogså lutet hund, om jeg ikke frøs……….. Nei er det sommer så er det sommer svarte jeg 😀 hehehehehe Men hadde god jakke på oventil dag 🙂

      Jeg tok å bakte boller i går. GOd bakst vi har ordnet vi da, Connie. Du bakte gode brød og jeg bakte gode boller 😀

      Kjekt å ha i frysen.

      Ønsker deg en god tirsdag og nå siger varmen inn igjen her selv om det fortsatt er litt hustrigt.

      Klem

    4. god morgen ,nei kortebukse i går hadde nok ikke jeg greidd er pysete sånn hi hi .Ja godt å ha noe i fryseren ,må lage noe glutenfritt også ,skal se om jeg får det til i dag ,men nå kommer solen og varmen ute,kjenner det gjennom vinduet :=) blir en mye deiligere dag enn i går ,ha en fin dag du også

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg