ispinner

God morgen ,her hostes det ,ikke helt i form men er nok en forkjølelse fra barnebarn som igjen har fått det fra  barnehage ,sånn er det blir vel ferdig med dette snart har hatt det siden torsdag :=(

men det var ikke det jeg ville snakke om men ispinner,is er noe dei alle fleste spiser gjennom året ,jeg har lenge tatt vare på ispinnane etter att vi har spist is ,vasker dem og legger dem i en pose ,det har etterhvert blitt noen ispinner i posen min ,dette er over et par år da for vi spiser ikke så mye is

nå var tiden inne for å bruke disse pinnane ,som dei fleste av dere hvet har jeg laget et par småhus ,først et av pinner jeg fant i fjøresteinane ,så et som ble større en et lundbyhuus ,den var solid og har nå flyttet hjem til et par barnebarn og dei kan fint klatre opp på huset for den tåler det :=)

Nå var tiden inne for å lage et lite hus ,et ispinnehus :=) og jeg er godt i gang

skar til forma til et hus av en eske som har vært tabletter til oppvaskmaskina i

hadde vært enklere om jeg hadde hatt vegg for vegg ,men nå ble det sånn ,så skjærer jeg til ispinner og limer dem fast ,målene blir litt så som så ,men det gjør ingen verdens ting

det skal jo malast til slutt og da synes ikke skjønnhetsfeila like godt  :=)

ispinnane flyttet litt på seg da jeg limte på den første veggen ,dermed er et par fjøler litt skjeve ,så da jeg begynte på vegg nr 2 limte jeg på 2-3 pinner og lot dem tørke før jeg tok et par tre til :=) det var enklere å jobbe med og pinnane forskjøv seg ikke like lett

i dag er jeg klar for endevegger :=) og det er hyggelig å pusle med når jeg alikavel holder meg litt i ro så jeg blir frisk igjen :=)

Så tenk på det når du koser deg med is ,pinnane kan brukes om igjen ,om du ikke styrer med slike puslerier selv kan det jo være noe å ha om barnebarn er på besøk :=)

14 kommentarer

Siste innlegg