ja hva skal en si ?

I dag var en slik dag da jeg helst bare ville vært inne ,for hva skal en si når en våkner til dette

Nei nå kan jeg ikke bry meg lengre ,det er bare å kle seg og komme seg ut,medan jeg gjorde meg klar for å gå ut hørte jeg et svare leven ute

en flokk med ringtrost hadde landet ute og dei skvaldret veldig før dei var borte vekk igjen

nå har erla kommet ,så dette kvite som kom i dag er iallefall en erlerie ,men heggen er grønn ,den bryr seg lite om det kvite

jeg tok gummistøvler på ,for i dag ville jeg gå rundt garden åkke som ,og her var det vått gitt

veien var mer en elv enn vei og det lavet ned med våt snø hele turen

på enden av veien der jeg skal ned igjen var det ikke vann som rant lengre ,nei her var snøen dyp og jepp jeg fylte gummistøvlane ,skal innrømme att det var kaldt for nede i støvlene hadde sokkane reist helt frem til tærne :=)

jepp jepp det ble kvitt i dag

ingen sure miner av den grunn ,neida her er vi blide ikke sant

jeg rusler hjem våt til skinnet ,men jeg har da tørre bukser og sokker og det var varme på peisen som jeg fyrte opp før jeg gikk ut .

Hvordan det er nå ute ? alt det nye kvite som kom er borte vekk igjen og nå regner det ,så dette var en ekte erlerie

14 kommentarer

Siste innlegg