Jæren

Så ankom vi som sagt Sandnes som ligger på Jæren ,jeg tror det er mitt andre hjem ,mine besteforeldre på farsiden kommer derfra så jeg har noen tremeninger der :=) og jeg elsker det flate landskapet ,alle dei flotte steingardene for ikke å snakke om alle dei fantastiske strendene .

Etter en god natt søvn tok ve en dagstur den startet med et besøk på garnoutletten på Oltedal,jeg tror det er den største outletten en kan vandre gjennom,iallefall som jeg har besøkt

en kan nesten gå bananas her inne ,det gjorde jeg første gang jeg besøkte outletten,så det mangler jo ikke garn i mitt lager,denne gangen var jeg ute ettet et par spesifikke farger :=) så et fullt bærenett ble med meg hjem

etter att vi var ferdige her gikk turen til lys støperiet på Dirdal

jeg tok ikke bilder inne ,men på utsiden er der et par geiter til glede for både store og små :=)

snakk om å være avslappet da :=)

Det ble handel her også ,julegaver så da blir det ingen bilder :=) vi reiser videre til Ålgård og besøker den fine nevøen vår og her kom julenissen i meg frem for tro det eller ei,jeg kjøpte nesten alle julegaver her denne dagen :=) så jeg er faktisk nesten ferdige med den biten nå :=)

Etter att vi hadde vært der måtte vi røre litt på oss og da var valget lett ,vi reiste til Tjelta og vandret på en av Jærens fantastiske strender

trenger jo ikke syden når en har dette vakre i nærheten

det hadde vært fristande å ta av seg skoa og gå berrføtt,men med et snev av øreverk var det ikke lurt,i disse corona tidene bør en ikke bli syke ,det ser kanskje litt kaldt utmen det var ikke det ,bare masse vind

en fin dag spennende for vesle Lyra også ,hun gikk jo nesten i ett med sanden hi hi

13 kommentarer

Siste innlegg