jeg greidde ikke å la være

Dere som har fulgt meg hvet att jeg i mange år har hatt grønnsakshage i mange år ,det å gå ut i egen hage og plukke til en deilig salat er så utrolig deilig .

Men siden vi like

r å reise på bobilturer og ikke lenger har noen fast som kan passe en grønnsakshage sluttet jeg for et par år siden .jeg anla istedenfor en urtehage ,i fjor ble ikke alt som jeg håpte på ,jeg sådde sennep og en stor vakker kålsommerfugl elsket det ,jeg har aldri sett så mange larver før og dei spiste reint alt av bladverk på sennepsplantene ,og den forrflyttet seg også til ruccolaen .

Så jeg har tenkt på hva som skal komme i urtehagen i år ,jeg valgte meg ut slike urter som kommer igjen år etterr år

Her er dei nye frøa jeg skal prøve meg på ,bronsefenikkel ,aner ikke hvordan den smaker men tipper det minner om fenikkel som har en lakris smak og denne er så vakker

vinter sar blir en halvbusk ,gnir en litt på steika eller koteletten har den en pepperaktig aroma

hagemelde ,rød hagemelde kan bruukes som den er direkte i salaten ,eller den kan brukes som en bruker spinat ,den er ettårig men sår seg lett så den kommer igjen og igjen og så er det kinagressløk som har en mild kvitløk smak

men så greidde jeg ikke helt å la være ,jeg har blitt så glad i selleri og da jeg kom over rosa selleri måtte jeg kjøpe frø til den også

selleri er godt for det meste og i går lærte jeg att den også er vanndrivande og hjelper mot veske i kroppen så det er bare å knaske i vei :=))

I går da vi var i Ørsta hadde vi et lite ærend på felleskjøpet og igjen ,jeg greidde ikke å la være nok en frøpose ble med meg hjem

squash ,jeg har hatt det mange ganger både gule og grønne ,denne er litt blågrønn en lys grågrønn ,spennende og jeg må prøve den så fåårr jeg bare håpe att alt vil greie seg selv om vi er borrte ,brir ikke 4 uker i ett i sommer så det bør gå greit ,så får vi se i fremtiden blir det uurtehage eller blir det en kombinasjon grønnsak og uurtehage ,sånn er det jeg elsker å gå ut i hagen og høste av egen avling

 

8 kommentarer

Siste innlegg