jeg hadde en drøm

etter att jeg besøkte hagen til Helene Fredholm i fjor sommer så ble jeg jo helt forelsket i den frodige hagestilen ,og jeg har lest litt om cottage garden ,en must i slike hager er revebjeller ,så jeg hentet noen tuer i fjor høst og plantet dem i mitt nye bedd,jeg hadde en drøm om att en var kvit ,lilla revebjeller er vakre men den kvite er helt spesiell synes jeg .

Husker jeg drømte om en i hagen i fjor også ,jeg har jo sett sorten her jeg bor ,så da jeg hentet noen tuer i fjor håpte jeg att jeg traff på en kvit ,for der jeg hentet hadde jeg sett kvit ,bare att dei var uten blomst da jeg hentet

nå blomstrer dei og alle er lilla ,i år er dei ikke så veldig store men tipper dei er mye større neste år ,og dei vil jo kle bergknappen som straks blomstrer ,dere kan se det i høgre hjørne att knoppane begynner å vise farge :=)

så tok jeg en rusletur i hagen ,har noen få rosebusker og ville se hvordan ståa var på den ved elva ,og der sto den ,drømmen min

en kvit revebjelle og den er kjempehøg :=) ,nå kommer det ikke bare denne ene ,der kommer flere blomsterstander både kvite og lilla og disse har rett og slett sådd seg selv der dei står for jeg har ikke plantet dem :=) lykke ,og nå blomstrer snart den nydelige dyprosa buskrosa også ,tenk så vakkert det blir ilag med kvit revebjelle :=)LYKKE

8 kommentarer

Siste innlegg