Jeg hadde en plan

God morgen .

Etter siste natt på Valdresflye var det god å gå ut og spise frokost og nyte utsikten før vi kjørte videre

kan det bli stort bedre ?

Vel vi skulle videre og jeg hadde en plan for neste sted ,en plan jeg la en god stund før vi reiste hjemmefra :=)

vi annkommer bestemmelses stedet ,Fagernes ,det var rimelig fullt men vi fikk plass,en liten trekant ,ja dere ser den svarte bobilen ,og mer plass hadde vi ikke bruk for .

Det var varmt på Fagernes ,mesta for varmt ,tipper det nermet seg 40 + i bobilen og sola svei på huda men du verden så deilig :=)

det var for varmt å sitte utenfor bobilen så vi taslet oss ned til vannet ,jeg er og blir pingle så jeg bada ikke mye jeg ,men jeg gikk no uti og avkjølte meg og så satte vi oss i skyggen

dette er virkelig sommer

kvelden var varm og vi kunne være ute til natten innhentet oss

vi gikk fine kvelsturer når solen ikke lenger var så intens

denne bruen går over til en liten øy og der var det fult av badegjester hele dagen ,men om kvelden fikk vi øya for oss selv nesten

for en kveld vi ruslet bort på den vesle øya såg vi en hel flokk med ender ,men da en båt kom og suste forbi spratt hele flokken ut i vanner ,da vi kom litt nermere såg vi noe på sanden ,var det en trestokk eller rot ? men så beveget den seg ,det var en and

hvorfor dro ikke den ut med di andre da ?

jeg zoomer inn og ser att det beveget seg under andemor ,jeg gjør meg fin i stemmen og spør andemor fint om vi kan få se dei søte små :=) og jammen reiste hun seg og gikk litt fram og ut veltet det noen nydelige små nøster

men dei små ville inn under mamma igjen og sprang fort og smatt seg under dei varme trygge vingane :=) vi lar dei få fred og rusler videre

røttene på furutrærne ligger som dei vakreste knipplinger rundt øya ,helt utrolig hvordan dei greier seg

Vi kommer til dagen før avreise igjen ,vi hadde 3 netter her på Fagernes ,men jeg måtte være her 3 netter

vi hadde vært nede og bada /sola oss og da vi kom opp igjen dro jeg kjennsel på et ansikt på altanen på det store huset hvor sanitæranlegga var ,i andre etasje var der leiligheter ,vi låg bare et steinkast unna ,sånn rett over gata :=) og det var da jeg såg det røde håret ,det var tid for å avsløre planen min og jeg gikk bort til trappa og ned kom ikke noe ringere enn Frodith og hennes søster :=) jepp Frodith ble akkurat så overasket som jeg hadde håpet på og endelig fikk vi treft hverandre ,planen la jeg da hun skrev att hun skulle på miniferie til Fagernes :=)

lettkledde var vi og litt bedre kjent ,med føttene i vannet kunne vi snakke sammen som om vi alltid hadde kjent hverandre og søsteren vart fotograf :=)

endelig lyktes det å få treffe henne også og det var skikkelig koselig både frodith og søsteren hennes :=) litt senere på kvelden kom frodith opp til bobilen vår ,søsteren var ikke med og min mann gikk tur alene så jeg og frodith fikk en lang og god pratetid

vi kunne snakke litt om ting som ikke nevnes på bloggen ,vi ble litt bedre kjent og jeg er så glad for att jeg fikk treft denne flotte og hjertevarme damen :=) og det ble både en og to klemmer :=)

dagen etter da vi skulle reise kom Frodith og søsteren akkurat ut døren klare for fjelltur ,så jeg rakk å si hade før vi reiste videre på nye eventyr

12 kommentarer

Siste innlegg