jeg har fått en hule

jepp hagen min begynner å bli en forundringshage og nå har jeg fått meg en hule

en må rett og slett bøye seg for å gå gjennom det er hylletreeet som har vokset seg til og bøyer seg mot solbærbusken

Når en har kommet gjennom kommer en til grønnsak/urtehagen

og her har hagen fått dårlig stell ,der er så masse ugress langsmed kantane ,jeg har liksom bare ikke hofter til å slite med det ,men jeg bør prøve å få vekk bringebær renningene for det tar helt over og det ønsker jeg jo ikke

det kommer squash ,men det går sakte ,jeg plukket 2 stk på dette stadiet i dag ,dei hadde råtna ,får håpe disse som nå kommer blir fine da,det er 3 stk på vei her

jeg har en plante til men der er det bare hannblomster på og da blir det ingen frukter

peppermynten tar helt overhånd,jeg har tørket til te en gang,tatt opp en stor rot og gitt bort og den bare vokser og vokser ,må vel tørke en ny runde

luftløken har laget mange småløker ,tror jeg må plukke dem også ,lage sylta småløk ,ja det tror jeg skal bli :=)

ruccolaen som jeg ikke trodde kom igjen ,men det gjorde den ,jeg flyttet roten og da fikk den en dett,det tok til å etablere seg ,men nå vokser den og i dag plukket jeg med noen blader ,skal ha det i en salat til middagen i dag ,gressløk også :=)

det blir panert fisk ,da jeg gikk ut av hulen gikk jeg ned på kaia,jeg fikk en makrell ,så fikk jeg en liten lyr ,naboane kom også ,dei fikk mange makrell og lyr ,for meg var det nok med en ,så fikk naboen en knurr ,dei ville ikke ha den så jeg tok imot ,det er fileen nederst på bilde ,nydelig fint kjøtt og det sies att det er en delikatesse :=) små fisker ,men det blir en full panne ,hadde tatt opp hjemelagde fiskekaker ,tipper mannen vil ha dem :=) det er jammen mange gode dager denne sommeren og endelig biter fisken det gjorde den ikke i fjor sommer :=)

4 kommentarer

Siste innlegg