jeg klarte det igjen

jepp ,har sittet og strikket jeg,nok en topp til meg selv og den ville jeg ha med på ferie,nå er den ferdige,men har ikke tatt bilder,det får eg gjøre i morgen i dagslyset .

Ellers har vi også hatt besøk et par dager fra Skien,da kan jeg ikke sitte med pc i fanger :=) og i går etter att mannen kom fra jobben kjørte vi en liten tur opp til hytta vår på setra,det er utleigd beite til hester,så vi skulle sette i leda så vi slipper hester helt inntil hytteveggene :=)

det var spesielt å komme opp til hytta i juli og se så mye snø i fjella der,på alle dei åra vi hadde melkekyr der kan jeg ikke minnast at det var så mye snø på denne tid av året

da vi kom opp flakset det opp en flokk med fugler,hvet ikke hvilken fugl det er ,men jeg tipper att dei fleste var fuglunger som nettopp hadde lært å fly :=)

hestene var ikke nede ved hyttene ,så her hadde gresset vokset kjempehøgt :=)

det var ikke videre varmt i hytta så vi låste nokså fort etter oss,kunne jo fyrt opp ,men det tar tid å få opp varmen og kvelden var kommet,men vi kjørte en tur opp på høgda,der er en fin tur å gå opp til Bondalsbakkane,men det var fare for å gå seg opp i snøen da,vi viste bare dalen til besøket vårt,det var nok det

karane våre,min mann og søskenebarnet hans

også oss damene da,med gode varme dunjakker på,det trengtes

hestane var på høgda ,flotte,store og greit dei var bak elektrisk gjerde hi hi ,for selv om jeg har jobbet med melkekyr i 10 år,så er og blir hesten stor ,litt for stor for meg

eg sei det bare,det var 4 juli

på vei ned igjen fra setra,med utsikt innover der vi bor,Viddal i enden,Leira hvor jeg bor er bak det laveste fjellet,den grønne spissen som vi ser går ut i fjorden er Kalnes,er der jeg ofte går tur,det blir liksom gamleveien bak tunellen .

I dag skein sola,jeg har gjort ferdig toppen min,malt lister på stuevinduet og pakket bobilen,nå stikker vi snart på ferie,mannen begynner ferien nå,men skal male ferdig et par vinduer før vi drar :=)

10 kommentarer

Siste innlegg