julebaksten er i gang

Hadde igrunnen planer om å droppe julebaksten i år,men når vi nærmer oss advent er det noe som skjer og lysten på julekaker kommer snikande,når det kommer snikande før en står opp ,ja da måtte det bli en bakedag :=) og i år er det gluten og laktosefri julebakst her i heimen

jeg startet før kl 10 og lagde frukt og nøttebrød

jeg deler brødene i 2 ,da blir det passe mengde å ta opp fra fryseren ,disse er fulle av gode nøtter og deilige tørka frukter,så frista gluten og melkefri inspirasjon med havrekjeks med tranebær i

skikkelig gode var dei,ja det var nå jeg tenkte att jeg kunne bare fortsette ,har kjøpt ny bakebok av papppa uten gluten,der fant jeg oppskrift på cookie

mmmm fulle av deilig mørk sjokolade smaker dei som mine vanlige bakt med hvetemel =)

jeg spiser en del knekkebrød,en stund bakte jeg det ofte så nå var dagen for å lage knekkebrød igjen

det tar tid å steke knekkebrød så da kunne jo jeg lage et par glutenfrie havrebrød også,dei skulle heve en stund alikavel,og var klare for ovnen når knekkebrødene var ferdige

ja sånn kan det gå når jeg begynner å tenke på julekaker i senga hi hi

så da er jeg igang da,ja for jeg har lett fram oppskrift på glutenfrie krumkaker og pepperkaker også,blir på torsdag det,i morgen er det trening hos fysioterapaut

10 kommentarer

Siste innlegg