Julemarked

Julemarked er det mange steder i disse dager,i dag avtalte vi med andre slektninger att vi skulle besøke julemessa på ishavsmuseet på Brandal,ei svigerinne har hus på Brandal og vi samles der etterpå og hadde en svært hyggelig søndag sammen :=)

det var en vakker dag å ta en søndagtur

vinterkledde fjell og marker,passe mye snø som lyser opp i den mørke tiden

ishavsmuseet og her var det iallefall minst 40 utstillere ,utrolig mye som frista og utrolig mange flinke folk ,nå kan en ikke kjøpe alt men noe ble med meg hjem

se på disse da,allslags festlige figurer laget av skruer,muttere og andre ting ,snakk om å være kreativ da :=) her var musikere,fiskere og endatil en som satt i fødestol hi hi ,bare fantasien som setter grenser for den flinke

det ble kaffe etter en runde,deilig kake også før vi ruslet hjem til min svigerinne

Brandal ,se for en vakker utsikt mot en nydelig fjellrekke,men ikke mye snø eller frost her ute da :=)

Hva ble så med meg hjem i dag ? jeg er en person som liker det en ikke får i vanlige butikkjeder,derfor elsker jeg markeder som også selger småskalamat :=)

ja hva tror dere dette er ? det er faktisk to aldeles nydelige oster,den svarte mener jeg var bær i og sitron,den var lett syrlig og frisk i smaken ,den flerfargede hadde sting,chili og pesto mmmm  ,jeg vacumpakket dem da jeg kom hjem så holder dei seg til jul

ost,røykalaks,varmrøkt laks,lefser og sik(ferskvannsfisk ) det blir gode smaker i juleveka

av håndverkere var det mange strikkere,glasskunst,trearbeid,pil og ja altmulig vakkert,men bare en ting ble med hjem av håndverk og det var en keramikvase som jeg falt pladask for :=)

en nydelig vase som ingen har maken til :=)

ei lagde hatter i ull,du så mange vakre men litt store til mitt hode,men jeg har planer om å prøve å lage meg en selv,ikke av tovet ull,men strikke og tove :=) så får vi se om jeg får det til .

Ha en fortsatt koslig søndag da

9 kommentarer

Siste innlegg