kaldt ja

I dag tenkte jeg att det ble en fin dag,jeg kunne se blå himmel og litt solskinn,men huttetu det var alt annet enn varmt ute,riktig så vinterig og kaldt var det.

Men jeg har da ennå vinterjakke,så boblejakken tok jeg på og gikk ut,snudde fort og gikk inn igjen ,et skjerf i halsen måtte jeg også ha på,turen gikk først opp bakkene ,da får en litt trim og en blir alltid varm i oppoverbakker

selv med kalde dager nå så er det utrolig frodigt her inne i bygda

er så koselig nå som det igjen er dyr ute på enga,og ei granne har fine sauer i mange fargevarianter

jeg går hjemover og når en går hovedveien får en rusle gjennom en grønn tunell

det er koselig å gå her og i disse trærne er det masse liv nå,for her legger gråtrosten egga sine og dei høres :=)veien ser skitten ut,men det er rakler som har blåst av trærne og fylt hele veibanen

en snartur ned til fjorden før jeg går hjem,denne tjelden bruker å reise seg og gå bort fra egga sine når jeg rusler forbi,ja for det er nokså nerme veien,tror den er vande med meg nå for i dag lå hun rolig på egg da jeg gikk forbi og også da jeg stoppet opp og tok bilde,krysser fingrane for att alle tre egga overlever så vi får 3 små kyllinger ,jeg liker tjelden jeg

da jeg kom hjem tok jeg et bilde utenfor drivhuset,en humle jobbet iherdigt

jeg er kalde og går i hus,fyrer opp i peisen gjør jeg også og nå er det lunt og godt i stova,men da jeg kom i hus ble det også mørkt,noe bygget seg opp

sola ble borte og før jeg viste ordet av det haglet og sluddet det

ikke rart det var kaldt ute,nå ser jeg blå himmel igjen og sola har vært innom,merkelig vær ,men jeg har planer om å kose meg her inne ved peisen jeg :=) kose meg med et strikketøy

 

13 kommentarer

Siste innlegg