kaldt men frodigt

I dag har jeg vært hos fysioterapauten,da er det styrketrening somstår på programmet,disse dagene blir litt amputerte siden det er langt å kjøre så det går med ca 3 timer midt på dag,ikke bare det som amputerer dagen,men kulden,det er ikke like koselig å gå ut når det er vinterlig kaldt.

Jeg gikk alikavel en tur bort i grønnsakshagen da jeg kom hjem,for det er viktig å ta i hus rabarbra før det blir jonsok,etter det blir det treet ,men høster en det nå,så vokser den ut en gang til :=)når jeg først var der borte så tok jeg bilder,for jammen vokser det godt under fiberduken tross kulde og snø i fjella

 

som dere ser har jeg ennå rikelig med rabarbra og jeg har høstet masse :=)tenker eg skal sylte litt av det

brokkoli som vokser

mangolden vokser som bare det

dei største her er palmekål,dei ble forkultivert inne i drivhuset,dei små i bakgrunnen er grønnkål og ble direktesådd ute,men begge vokser godt

gulrøttene vokser fort

jeg plantet noen jordskokker,i påvente av att dei skulle vokse sådde jeg noen reddikfrø også,begge deler vokser godt

løpstikken har jeg tatt kraftig av 2 ganger,men den vokser helt utrolig

gressløken er så svær,men jeg liker blomstrene så den skal få blomstre før jeg beskjærer den,har uansett ikke mulighet til å bruke all den løken

jeg har jo luftløken også,mer enn nok og helst for mye,men det går bra,jeg har ikke problemer med å dele av godene

Dette var litt av det som er i grønnsakshagen,og det vokser fra dag til dag,selv med kulde,snø,ned på null om natten :=)

16 kommentarer

Siste innlegg