kaldt

Det er kaldt ute ,temperaturen har ligget på 7+ i dag i går var det omtrent det samme ,og det regner og blåser og på dei høge fjelltoppane her er det nysnø.Vel nå savner jeg varmen,jeg hvet att jeg får den neste helg når vi er på Hønefoss da ,men hadde vært deilig med litt her også da :=)

I går regnet det så mye att vi tok bobilen og kjørte på tur ,Nordfjordeid,Lothe,Hennebygda ,Stryn og så heim ,og selv om att vi kjørte bobil bar jeg søkk gjennomvåt på beina ,skoa og 2 sett med sokker :=) jeg jeg spratt jo inn og ut av bilen hele tiden

det regna på Eid ,og her gikk jeg ut og plukket meg en skål med almefrø ,noen vil jeg tørke litt for så å så ,ikke sikkert dei vil spire men jeg prøver,resten kan spises,i salat eller smørsteke dem på pannen ,litt nøtteaktig smak på dem

vi har kommet til Lothe

og der kom ferga ,men vi skulle ikke ta ferge,den går til Anda om en har planer om å kjøre til Sandane det hadde ikke vi

dette vesle stedet heter Hopland ,og her er det bratt,snakk om alle dei stedene folk klorer seg fast :=)

etter dette la jeg bort mobilen så flere bilder ble det ikke :=) for jeg begynte å sprette ut av bilen ,i grøftekantane spirte mange nye bittesmå trær og noen ville jeg ha,men dei var virkelig ikke lette å nappe opp tross den vesle str .

Men vi prøvde flere plasser og til slutt var jeg såpass våt på beina att litt fra eller til ikke spilte noen rolle .

Med hjem fikk jeg 4 bittesmå trær ,2 eik og 2 osp og jeg håper inderlig att dei vil slå rot hos meg ,eik er så vakkert og jeg har prøvd å få det til med å plante eikenøtt før ,det gikk ikke

Osp ,den har bare den herligste farge om høsten,tenk å se den sitrongule oren og høre kor den rasler i vinden ,den må eg prøve å få til ,i tillegg kom der vist med et par villblomster som skal ut til sommerfjøsen og i posen en haug med ramsløk ,jepp dere skjønner hvorfor jeg ikke kunne fortette å ta bilder ,hendene var både våte og litt skitne for det regnet godt hele tiden :=) men no er det opplett så kanskje jeg kan lure et bitte lite tre ned i jorda før det kommer en ny regnbyge

9 kommentarer

Siste innlegg