kjoledag

Det er sommer ennå og i dag har det virkelig vært varmt,en sommerkjole måtte på ,blir jo inspirert av frodith som skal ha på en ny kjole hver dag i 14 dager.

Jeg bor ikke i by,jeg bor på landet og da er det egentlig enklere med beinklær om en plutselig skulle finne på å gjøre noe ute,vel jeg fant på noe jeg og beholdt alikavel kjolen på :=)

med kjole,ljå og gummistøvler var jeg klar ,pynter ikke på beina har en åreknuter så har en :=)

var ikke akkurat her jeg trengte ljåen,jeg måtte ha den med bort til ripsbærbuskene som står borte ved grønnsakshagen ,med 2 m høge høymoler og 1 m høge brennesler fristet det lite å plukke bær,men når fruen fikk svingt ljåen ble det så bra atte og jeg kunne trygt høste uten å verken brenne meg eller tulle meg inn i høymoler :=) så da er sesongens saft ferdig kokt og hatt på flasker,og litt er bare plukket så vi kan nyte det med litt krem på :=) og den siste busken,ja den skal min svigerinne på høste :=)

tja det er stort sett det denne fruen har styrt med i dag :=) nå blir det stille herfra et par dager ,ha en fin uke videre da

 

12 kommentarer

Siste innlegg