kommer og går

Kommer og går hver eneste dag ,hva snakker jeg om ? snøen

hver eneste morgen denne uke har jeg våknet til dette ,ja dette bilde tok jeg i dag ,det snør og det snør ,men like fort som det kommer så forsvinner det også hver dag

dette bilde tok jeg nå ,snøen er borte og slik går dagane her inne i fjorden ,men selv om snøen kommer og går som en jojo så er det vår og det gtønast både trærne og det som stadivekk gjemmer seg under snøen på bakken ,jeg gikk en tur jeg først ned til sjøen der var det noe som sang så vakkert

fossekallen og den stod på kaia,ja ikke er det den vanlige plassen jeg ser den ,det bruker å være i elva den er å se

sola varmer og jeg nyter det ,jeg går litt langs fjorden før jeg snur og går opp bakken til toppen av bygda

vakker nydelig blå himmel mot dei kvite jordene ,men dere ser gjødsla er kommet på plass,så bonden her venter nok på att snøen skal forsvinne

langt der nede ser dere huset vårt ,det lyse i forkant av løda ,greit å gå oppoverbakker så får en litt trim også

og her oppe i høgda er bjørka grønn ,helt utrolig når en tenker på all snøen vi har og kulde ,er tross alt bare 4.5 + ute

i geitefjøsen er det noen killinger som gjerne vil ut ,eller kanskje dei bare vil ha selskap :=)

det kvitra og sang i trærne og på tak,linerle,trost og tja kanskje en hagesanger ? jeg er neimen ikke sikker på hvem som er på bilde nr 2 men vakker sang hadde den .

Jeg rusla hjem , og nå ? ja nå er markane grønne og sola skinner , :=)

 

8 kommentarer

Siste innlegg