kontstrikk/neverstrikk

I går våknet vi til en ny kvitt verden,det gamle var endelig borte så dukket den like fort opp igjen

men sola skein i hele går så jeg kunne leve med det

jeg fikk ferdig genseren min i går ,begynte på den før jul ,tenktte dett vart en fin julegenser,men den ble ikke ferdige ,strikket i kontstrikk,noen sier neverstrikk ,jeg hadde virkelig noen utfordringer og måtte ringe henne som lærte meg å strikke kont,da geleidet hun meg fint gjennom hvordan jeg skulle strikke fram og tilbake

jeg ble virkelig fornøgde

strikket i air ,et deilig mykt garn på pinne 3,5 og 4,5

jepp ,en deilig genser som garantertt blir mye brukt .

I dag har vi vært i sommerfjøsen

en deilig dag ,et tynt slør på himmelen men sola var der bak sløret,kjenner godt varmen i kinnene i kveld,nå har vi fått på plass bjelker i gulvet der hullet er,så neste steg er å finne gulvbord som vi kan bruke ,når det er gjort er det mulig å bruke denne sommerfjøsen også når barnebarn er på besøk for da kan ingen falle gjennom gulvet :=)en støvfull jobb jepp ,gammal saueskit fra to generasjoner måtte spas ut,tørr jord og morkspiste plankebiter,og vi glemte støvmaske ,det skal jeg huske neste gang,heldigvis hadde jeg buff som fikk duge litt,bål ble det men ble ingen bilder av den i dag :=)

3 dager med mye bøy og tøy kjennes i bekken og hofter ,så nå skal jeg sitte resten av kvelden

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg