KONTSTRIKK

Idag har vi hatt en mild fin dag,vi har hatt temperaturer på 7+ ute ,det regnet i går kveld men i dag har det vært tørt og fint :=)

Jeg gikk en tur og besøkte ei granne,det var koselig og da jeg gikk hjem tok jeg turen ned til fjorden

fortsatt rikelig med snø,men på veien var det nesten isfritt,det kan jeg like :=)

for et par dager siden bestilte jeg meg en ny bok,og da jeg kom hjem i dag låg boken i postkassen vår :=) å den var bare så utrlig fin,PINNEDANS =) en strikkebok med kontstrikk

Et år jeg var på muritunet var jeg så heldige å få lære denne strikketeknikken,Mette Hovden lærte oss det,hun hadde også gitt ut en bok ilag med sin søster,jeg kjøpte den første boken

her om dagen begynte jeg å tenke på denne strikketeknikken,husket jeg den ? jeg googla og det var da jeg såg att disse to herlige damene hadde gitt ut en bok nr 2 ,jeg var solgt,men jeg måtte se om jeg huska ,så jeg la opp og begynte,et nytt banneband til den lilla genseren min

måtte tenke litt da jeg skulle stikke første hele rute etter en omgang med halve,men det gikk :=)

når en strikker kontstrikk strikker en en liten rute i gangen :=) når en rute er ferige plukker en opp rett masketall langs ruten fra første omgang,desverre greier jeg ikke å forklare det her,men har en først kommet inn i det er det ikke så vanskelig :=)

og så var det bok nr 2 som kom i posten i dag pinnedans

og om dere vil vite hva jeg skal strikke,ja så er det damegenseren dere ser på forsiden ,me det vakre bryststykket i kontstrikk,gleder meg,må bare få tak i garn først og det blir ikke før tidligst på lørdag :=)

12 kommentarer

Siste innlegg