Kortreist middag

Ute skinner sola fra en skyfri himmel,jeg satt her og ble litt rastløs da sola klatret fjella :=) så jeg kledde på meg og gikk ut,men i dag tok jeg med en nøkkel på tur,en nøkkel til naustet :=)

jeg tenkte på fisken besøket vårt fikk i går :=) jeg hadde virkelig lyst på fersfisk jeg også,så jeg låste opp naustet og tok ut fiskestangen,ruslet bort på kaia ,på 4 kast trodde jeg att nå satt jeg fast,senen var ikke til å rikke,jeg dro alt jeg kunne,men plutselig kom den,for så å bli bråstopp igjen,hmm men det løsnet og jeg var rask med å sveive fort opp så jeg ikke sette meg fast igjen,stor var derfor min overaskelse da kroken nærmet seg overflaten

jeg hadde fått på en lyr,sånn passe stor ,men den hadde virkelig ikke planer om å bli med opp :=) desverre måtte den gi tapt

jeg blir inspirert til å forsøke mer ,jeg ser liv i vannet og der kommer en hel sildestim,det har jeg aldrig sett før annet enn på akvarie ,jeg kaster ut til stimen og det høgger til på første forsøk

en flott sei,helt perfekt størrelse ,stakkaren hadde slukt sluken så krafig att jeg måtte slakte fisken for å få ut fiskekroken igjen

jeg prøver igjen og igjen ,men det ble helt stille,sola varmet i ryggen,utsikten var upåklagelig ,men jeg har ikke tålmodighet til å stå lenge når det ikke biter på,så jeg tenker 2 flotte fisker er mer enn nok til middag i dag

jeg steller fisken her nede ved fjorden,det er nok av måker som ventet på å rydde etter meg og jeg fikk skinn og beinfrie fileer med meg opp igjen :=)

dagen startet bra :=) nå tenker jeg å ta en tur ut i hagen og plante om noen tomatplanter som står inne ,må benytte sola nå som vi har den :=) ha en fin dag der du er da

 

19 kommentarer

Siste innlegg