krydder og kos

det har vært aktive dager ,blir ikke så mye tid til blogg når en er opptatt hele tiden,men jeg er her,jeg ser dere og jeg leser innlegg,skal nok ta meg sammen og bli flinkere å komentere igjen :=)

som dere hvet var vi på tur til Sandnes,på hjemvei stoppet vi hos familie på Øystese,der fikk jeg oppskrift på et hjemmelaget krydder laget av tørkede tyttebær,krekebær,rognebær og einebær ,i dag ble krydderet ferdigt

å du milde måne kor godt dette var,måtte selvsagt prøve det,smake det :=) tok opp en liten bit hjortekjøtt,når den var tint gned jeg stykket med bærkrydderet,og stekte det på pannen i godt smør,så dryppet jeg litt av soppsoyaen min over og ikke noe mer,olala for en smaksopplevelse,her trengtes hverken salt eller pepper,for smaken var rik og fyldig med mine hjemmelagde smaker :=)

fikk besøk i dag ,det var kos

og medan vi hadde det hyggelig kom datter på en avtale hun hadde,og lillegull som hadde fått fri fra barnehagen,da ble ho bestemor med hjem til dem i Volda,passa lillegull medan mammaen var opptatt,det var koselig det også

vi kjørte togbane vi ,en annen som sette pris på barnevakten var tintin :=)

skummelt med hundedødene som herjer,så her blir gullet passet godt på :=)

innimellom alt det jeg styrer med finner jeg tid til å strikke,nok et plagg er ferdig,men det får jeg vise dere i morgen :=)

10 kommentarer

Siste innlegg