kveldstur

Da mannen kom hjem i går kveld og vi satt og spiste middag,ja da kom spørsmålet,skal vi ta en tur opp i Bakkedalen og se etter blåbær ?  nå har jeg blåbær i fryseren sånn sett har jeg nok,men en kveldstur er jo alltid koselig så jeg takket ja .

på veien opp til setra har vi fin utsikt til bygda

hytta vår,den røde synes nesten ikke ,det viser godt att det ikke er seterdrift lengre,skulle hatt noen sauer som kunne beite ned gresset

vi går opp i dalen og ser etter bær,men det er så godt som 0 blåbær

når vi ikke finner blåbær plukker jeg blokkebær og litt krekling,og før vi gikk videre fant no mannen en liten neve med blåbær.

Viste du att både blokkebær og kreklinger har 3 ganger så mye C vitamin som blåbær ? men blåbær er eneren på antioksidanter,så her er det bare å blande :=) 3 liter plukket vi og nå er dei kokt og står og renner av seg gjennom et klede,når jeg kommer hjem fra fysio skal sukker og certo i så får jeg skogsbærgele :=)

oppe i dalen renner en elv,en må velge hvilken side en vi gå på,eller gjøre som vi gjorde,gikk over elva når vi skulle ned igjen

vi går her langs elven for å finne en grei plass å gå over,jeg har støvler på men mannen går i sko

 

med vonde ankel vil denne fruen over elva ,ja for det er grusvei på den andre siden :=)

jeg kipper av meg skoa og går over elva,mannen ser på meg og må bare følge etter :=) og det var ikke så allerverst vannet altså,så kom vi oss på veien og ruslet nedover igjen

bak løvskogen her ligger fjøsen til setra

hytta vår trenger sårt nye vinduer,og medan mannen tar noen mål knipser jeg bilder ned mot vannet,småkreden hoppet livlig,skulle jo hatt med fiskestangen :=)

kvelden var fin,og det gode med setra er att her er ingen dekning hverken for mobil eller data,ikke har vi innlagt strøm og ikke vatn,her må vi være tilstede i nuet :=)

vi kjører ned igjen,Finnes nermest oss her og Kalnes på den andre siden av fjorden,fjellet i forkant er det jeg kaller Åsen,fjellet som er rett bak huset vårt ,vi bor på den andre siden,vi kjører gjennom tunell ,men før vi fikk tunnelen måtte vi kjøre langs vannet rundt Åsen

det breker og når jeg ser ut vinduet har vi hele geiteflokken etter oss hi hi ,geiter er virkelig sosiale dyr :=)

Da ønsker jeg dere en fin dag,her skal tenna pusses så er det trening hos fysioterapauten :=)

8 kommentarer

Siste innlegg