kvitløk

nå er ikke jeg den som bruker mest kvitløk,men det er godt så det hender seg att det blir kjøpt inn :=)

Da min pappa ble begravet ble min søster hos meg noen dager i januar,med seg hadde hun kvitløk,den var stor og mer enn jeg og mannen kunne spise,da gikk det som det måtte gå ,den ble myk og begynte å spire.

Her ville nok mange kastet den,men hvorfor skal en det ? en kan nemligen bare stikke den ned i jorden,blomsterpotte går sikkert like bra :=) jeg har drivhus ,så jeg gikk ut og ville putte kvitløkfeddene i jorda,jorda var litt frossen,men jeg fikk nå hakket opp litt såpass att det hele ble dekket av jord.

I dag tok jeg bilder ca 6 uker etter att dei ble stukket i jorden

fine grønne spirer,,når disse har fått vokset seg lange og fine er det bare å ta opp hele løken,vaske den og hakke opp alt,både løken og bladene,deilige på pizza og deilige i en salat,på dette stadiet blir kvitløksmaken mild og fin :=)

vil en dyrke skikkelige kvitløk må dei i jorden tidlig på høsten,da er dei klare neste sesong,men for en overmoden kvitløk kan en plante den hele året og nytte godt av det grønne istedenfor å kaste :=)

og til dere som hvet att jeg har plantet en eikenøtt så tok jeg et nytt bilde av den også nå nettopp

jeg ser kor den vokser fra dag til dag,helt utrolig kor fort det går :=)

11 kommentarer

Siste innlegg