Lag deg noen ganger

Da barna var små og det var mye snø i hagen lagde vi oss ganger i hagen ,som en labyrint ,barna syntes det var gøy :=) Nå lager jeg ganger for å komme frem ,iallefall når vi får store snømengder ,og denne siste snøfallen som vi fikk har virkelig vært av den sorten da ganger har vært helt nødvendig for å kunne bevege seg utenfor huset .

Men nå som det har sluttet å snø har jeg fortsatt å spa snø i gangene mine ,grunnen er att jeg vil ha bort snøen ,og jeg har spadd mye i dag også jeg

i dag lagde jeg en liten gang bort til bålpanna ,dere ser hvor singelen er våt og vasse oppi den snøen ville jeg ikke ,og hvem vet kanskje vi bruker bålpanna i helgen

gangen bort til løda er nå fri for snø og jeg utvider den litt hver dag :=) det er en lykke å gå på den mye plenen som nå åpenbarer seg

en gang ned til veien ,det er helt nødvendig ,for svigermor bor jo her i huset og hun er flink å gå tur hver dag ,med rulator må der være en god gang å gå i ,nytter ikke med snø og rulator

her var en gang da jeg gikk ut i dag ,men sola skinner og snøen smelter fort ,det rann nedover veien ,så jeg spadde bort alt på asfalten så den kunne tørke opp :=)

med en tørr og fin gang bort til løda kunne jeg gå i joggesko bort og hente hagegnomen ,på tide å la den lufte seg igjen

og nå som det var tørt og fint å gå i den gangen hentet jeg også ut en lite hagegruppe ,der er det fint å sitte om en bare skal ha en kopp kaffe

sola skinte og det var bare så deilig og varmt ,jeg tok med ut strikketøyet mitt

endelig kan jeg nyte solveggen ,ja hadde det ikke vært for att det nærmet seg tid for å gå i hus og lage middag hadde jeg måtte skifte til lettere klede ,for det var svært varmt i solveggen ,o lykke slike dager skal vi nå ha hele helgen :=)

14 kommentarer

Siste innlegg