langhelg

Så ble det en langhelg her i heimen ,mannen avspaserte fredag etter en lang uke med mange timer.

For meg startet helgen torsdag da jeg tok buss til Volda,jeg var ikke fornøgd med hårsveisen og skulle derfor til frisøren

har ikke tatt nye bilder etter frisørtimen ,men jeg gikk tilbake til den korte sveisen :=)

Torsdag våknet vi til vinterens første snøfall

venter på bussen her hjemme ,og jammen fikk jeg et glimt av månen også da det lagde seg et lite hull i skydekket

bussen kommer og på vei bortover begynner det å snø mere ,det ble fort veldig kvitt ute

etter frisørtimen kom yngste datter og plukket meg opp,vi kjørte bort til elsdte og hygget oss ilag med lillegullet :=) yngste dro etter en stund videre på jobb ,jeg ble her til mannen var ferdig på jobben så kjørte vi sammen hjem igjen .

Fredag var fridag og vi var da hjemme ,fikk ryddet i kjelleren ,matbuda og nå er det en fryd å gå inn i det rommet :=) noen ganger må en bare rydde.

Lørdag ja da tok vi oss en tur

lørdagen var vakker,-10 ute og det en kaller en nydelig vinterdag.

Turen gikk til Langevåg ,vi besøkte Broren til min mann , første gang etter att svigerinne gikk bort ,det var uvirkelig og fortsatt veldig vondt,men dagene må gå videre

svoger hadde kokt deilig grøt til oss og etter maten kledde vi på oss og ruslet ned til devoldfabrikk ,det er så vakkert der i disse dager med vakker julebelysning

vel framme ,siden vi spaserte kom vi baklveien ,ikke den fineste siden men det rustes opp så det blir nok fint på denne siden også etterhvert

mellom bygningene og det er så vakkert

vakker inngangsparti ,her får en lyst til å gå inn og det gjorde jo vi

innom devold butikken og jeg kjøpte meg en ny gul hue,jeg hadde glemt å ta med noe hjemmefra og det var altfor kaldt å gå der ute uten noe på ørene ,tantegutt derimot er en barsking og gikk glatt uten :=)

etter att vi var ferdige der inne gikk vi en tur til brygga så vi fikk bilde av hele devold,men en må oppleve det for å få det rette bilde med stemningen :=)

vi ruslet hjem men bestemte oss for å gå litt mere,vi gikk derfor opp til vassverket ,det var mørkt og da vi paserte bebyggelsen og gikk videre opp mot turveier i fjeller var det snøen som gav oss litt sikt da :=)

mørket kun med lys fra Langevåg ,er ikke helt sikker men er det Ålesund en ser lengst bake ? det hvet vel Mette :=) vi rusler ned igjen ,det var godt å komme inn i varmen ,etter et lite måltid og en kopp varm te takket vi for oss og kjørte hjem igjen ,det var en fin lørdag :=)

Søndagen får komme i eget innlegg

10 kommentarer

Siste innlegg