Latterkule

Det sies att en tur i friluft ,naturen,ved sjøen eller på fjeller gjør godt for hele mennesket,og en blir i godt humør av det,det er sant det,en nyter og koser seg og glemmer da alt som ikke er så greit den stunden en er ute ,et lite pusterom kan en si :=)

Etter lange bakker opp til Briksdalsbreen blir en gjerne både tørste og litt sultne

så også i går etter alle disse bakkane ,i ryggsekken hadde jeg appelsiner,små vannflasker hadde jeg glemt hjemme,men vi hadde drikke i store flasker i bobilen da ,men det er masse deilig saft i en appelsin,det skulle vi nyte oppe ved breen

da jeg ser mannen dra frem kamera var jeg snar å ta ned hendene med appelsinen ,så plumper det ut av mannen ,jeg skulle jo ta bilder når du spiste :=) i rein refleks tar jeg da og dytter i meg en hel appelsinbåt

og der kom latterkula ,for den bemerkinga til mannen altså :=)

først prøver du å holde tilbake

men det nyttet ikke ,latteren bare kom

jeg prøvde å ta meg sammen,men når laterkuler kommer er det neimen ikke godt å stoppe dem

det gikk over ,og jeg fikk i meg appelsinen ,og jeg fikk rensket opp i systemet ,det gjorde godt så får det bare våge seg att jeg byr på meg selv så uhøytidlig i dette innlegget :=)

Og foten min ? ja den greidde seg helt fint opp og ned til vi kom der asfalten er,der kafeen er og suvenirbutikken ,disse var stengt da ,men her ble det vondt å gå,men så var det ikke langt herfra til bilen så det gikk helt fint ,en tur som paserte 10 000 skritt og 6.5 kilometer ,det var langt ifra flat vei,det er mange kilometer i oppoverbakker og lange trapper,fin trim med andre ord :=)

Nå er sola her så da ønsker jeg dere alle en fin mandag

 

10 kommentarer

Siste innlegg