leker den med meg

Ja det kan jeg lure på i dag,i dag måtte jeg gå turen bak tunellen,jeg ville teste sålene jeg kjøpte hos fysioterapauten,om det ble bedre å gå og denne turen bruker å være ødeleggande vonde så jeg knappast kunne gå etterpå,så der gikk jeg og fokuset mitt var på småfuglane,dvs varslerne som var svært mange i antall i dag,for selv om jeg har fått bilder så kan dei jo bli bedre og i dag ble dei bedre

forfra

og bakfra :=) noe så vakkert :=)

Så dukket strandsnipen også opp

og jammen var der en linselus til på bilde,det såg eg når eg kom hjem ,er det en fugleunge mon tro ?

jeg går videre,en måke skriker,jeg lurer på hva den bråker for er det fisk i fjorden ?

og der står den ørna nesten rett framfor meg,og før jeg fikk på kamera var den midtfjors,så kommer den rett mot meg igjen før den snur utover mot fjorden igjen ,men den ville ikke den veien og snur mot meg atter en gang,da reagerer måsen,og stetter mot ørna og jager,bilde ble dårlig så det måtte slettes,men så skjer det og det skal sier ,å fokusere mot en ørn på flukt er ikke lett for dei seiler meget fort,men jeg får den omtrent rett over hode

og så var den vekk jeg går videre,og etter en stund nesten hopper jeg ,for jammen kom ørna rett bak meg og forbi ,jeg rakk ikke å reagere,men jeg lurte på om den lekte med meg i dag :=) etter dette såg jeg den ikke mere ,har helt sikkert unger oppe på ei fjellhylle

jeg kom meg til Kalnes hvor jeg bruker å snu,og jeg snudde for jeg såg snøbyga komme sigande over Finnes som vi ser på andre siden av fjorden

det blir kaldere ,jeg ser bak meg og snøbygen kommer nermere

Finnes

så når snøbygen meg,jeg setter opp farten litt

måsen skriker litt,men så blir det stille ørna var nok ikke her nå

det hopper og spretter med varslere,jeg tar et nytt bilde så går jeg hjem,jeg fikk neglesprett på fingrane ,hadde ikke votter på og det var deilig å komme hjem og inn i varmen .

Hvordan gikk det med foten ? mye bedre med disse sålene i skoa ) nå kan jeg gå her hjemme selv etter turen ,uten disse spesial oppbygde sålene greidde jeg mesta ikke bevege meg etter denne turen ,så jeg er fornøgd med resultatet så langt

 

4 kommentarer

Siste innlegg