lengter

det er mandag og jeg lengter etter varme dager fri for snø ,det har snødd jamt hver eneste dag hos oss,men dei siste to dagene har snøen vært våt ,skikkelig våt så når jeg skulle måke var det som betong ,det er ikke bare jeg som lengter mot varme dager ,vi har en vingekledd par her som helt sikkert lengte også :=)

I går var det STOR rasfare ,og ras ble det mange ,det buldra i fjella hele dagen og veien mellom oss og Viddal ble stengt  for der raste det fra fjellet dagen lang

en ser det flyter kvite flak i vannet

det er snøen som gikk på fjorden ,men snøen var våt så da brøytebilen kom ble asfalten rein med en gang ,men det var en fin dag å være inne på da :=)

I dag er det bedre ,har ikke sett fonna gå og det er ikke tette snøbyger ,kom noe lite ved frokost tider men nå er det i ferd med å gi seg .Vi fikk ryddet mye snø ute i dag ,men det nyttet ikke med en spade ,her måtte det traktor til og da er det fint å ha en elv å dumpe massene i så er snøen borte :=)det måtte bli en spasertur også ,og jeg hilste på det fjærkledde paret som helt garantert lengter mot varmere dager

vanligvis ligger dei og koser seg ,men i dag sto dei og fru tjeld varmet nebbet sitt under vingene

eg pratet til dem ,dei ser opp men fru tjelt gjemmer fort nebbet sitt under vingene igjen ,og herr tjelt ja han ser nok utover og lurer på hvor våren er henne

vel våren kommer ,meldingane framover er fine ,men vi reiser på påskeferie ,så det er ikke mye jeg kommer til å være her inne resten av uken ,så da ønsker jeg dere alle en riktig god påske  sånn i tillfelle jeg ikke rekker det før vi reiser :=)

14 kommentarer

Siste innlegg