Liker du spinat ?

Ja om du liker spinat så er det ikke utenkelig att du også liker brennesle,brennesle og spinat brukes på samme måte og i dei samme rettane .

ta med deg gummihansker og en liten saks + en bøtte så er det bare å ta en tur og finne

Jeg plukket en full bøtte i dag og da jeg kom hjem vasket jeg brenneslen

husk fortsatt gummihansker :=) men så skjer det noe ,nå koker du opp en panne med vatn og legger brenneslene oppi ,da faller dei sammen akkurat som spinaten ,nå tømmer du dette over i en stor sil og avkjøler raskt i kaldt vann ,og nå trenger du ikke hanskene lengre for brenntrådene er ødelagt så nå brenner du deg ikke lengre

jeg klemmer ut vannet og fordeler brenneslen utover et brett før jeg sette dette i fryseboksen :=) ,når det frosset har hjeg det over i pose ,da er det lett å ta det du trenger senere for det vil ikke fryse seg sammen til en ball nå :=)

hakk opp og ha i en eggeomelett,i en suppe eller hva med å lage en neslelasagne ?

tørker du bladene har du te ,neslen er jernholdig og skal virke lindrende på ledd og musker ,den er også kjent for å øke blodsirkulasjonen

8 kommentarer

Siste innlegg