lillejulaften

God morgen,det er dagen før dagen,som lita jente en dag full av forventninger,i dag som godt voksen kvinne har jeg en helt annen forventning,som jente var nok pakkene mest spennende,men nå er det freden og roen ,all den vakre musikken og viktigst av alt den gode duften når lukten av julemiddagen brer seg i heimen :=) mmmm gleder meg.

Men det er i morgen ,i dag er det dagen før dagen og vi skal på tur,det tar oss et par timer ,eller litt mer da å kjøre til Ålesund sjukehus,gipsen skal av å tror det må være det jeg gleder meg aller aller mest av,jeg er ikke skapt for å gå med gips på foten,sitte på baken i 14 dager,men jeg greidde det og i dag skal den av

og medan jeg har sittet her har den fine elsdte datteren min vært her med dei store kjekke barnebarna våre og vasket til oss støvsuget ofg ristet tepper,barna pyntet juletreet fulle på flir for storegutt synes bestemors juletre var litt lite,ja ganske mye for lite og det ble moro av det

jeg synes det har helt perfekt størrelse i den vesle stuen vår :=) og det er i grunnen greit å kunne se ned på treet ,ja vi gjør det ser ned på det ,men det ble fint og jeg var takknemlig for hjelpen jeg fikk :=)

Hva gjør så jeg på i denne førjulstiden her jeg sitter,jo som dere hvet strikker jeg og ser på tv eller hører på radio ,så mye mer enn det er det ikke å finne på når en er lenket til stolen over tid :;=)

jeg er kommet godt i gang på ermene til koften min ,det gikk helt fint det helt til jeg kom øvst på den til høgre ,5 forskjellige farger som gikk i ett heremin kor mange ganger jeg måtte rekke opp før det ble rett,dette er ikke noe å sitte med når en har folk ilag med seg,og når jeg strevde som verst kom en kjærkommen pakke i posten og jeg tok det i bruk umiddelbart

garn til en sagakofte,det er min kjære søster som spurte så fint om jeg kunne strikke til henne også,ollala så godt det var å strikke rett opp uten å tenke hi hi ,så da kan jeg variere litt ,strikke på min når jeg er alene og på min søster sin når det er folk rundt meg ,koser meg skikkelig :=)

men nå skal iallefall gipsen av og stingene fjernes,jeg får en fansy walker som erstatning og med den på får jeg lov å belaste foten,livet blir litt lettere da ja ,så skal vi innom kolonialen og fylle opp i kjøleskapet før vi avslutter med en liten visit hos yngste jenta vår,blir nok en fin dag .

Ønsker dere alle en superfin lille jul,kos dokke og stress mindre,jula kommer og fin blir den om en strever mye eller lite det har jeg iallefall insett i år :=)

12 kommentarer

Siste innlegg