Litt av en dag

onsdag og jeg skulle til fysio,styrketrening ikke bare bare det i denne varmen som vi har hatt noen dager nå,men jeg kom meg gjennom programmet og taxien kom så jeg kom meg hjem igjen :=) jeg bød taxisjåføren på plommer,et par stk i handa hadde vært godt sier hun,men da en hadde kommet i munnen ble hun frelst og takket ja til en pose :=) da hun kjørte gikk jeg ned til grannen ,lurte på om jeg kunne få lov å gi plommer til grisene ,ja da blir dei glad i deg var svaret :=)så jeg plukket opp en bøtte som jeg gikk ned med ,og ja grisene gryntet fornøgd  :=)

Da mannen kom hjem hadde han lovet bort plommer til en kolega,en balje han lurte på om jeg ville hjelpe ,herremin det regna plommer

sånn går det når mannen rister i treet

jeg plukker og mannen fortsetter å riste,jeg måtte sette ned foten,for hvor skulle vi nå sette beina våre

så ble vi ferdige,2 baljer som mannen tar med på jobben og gir til kolegaer,4 store bøtter ble til grisene ,en liten bøtte til svigermor og så var det meg da,jeg var nemligen en tur innom vinmonopolet da jeg var til fysio ,det er ikke hverdagskost for denne damen her drikker egentlig ikke :=)

en stor flaske rein 60,skal det vær så skal det vær,jeg ville nemligen lage plommelikør til jul,jeg har ristet og snudd på glassene,og nå er sukkeret omtrent oppløst

nå skal dette bare stå og godgjøre seg til jul :=) for et glass med likør ja det takker jeg ikke nei til :=)

Om dere nå tror att denne fruen er ferdige med plommene ,ja da har dere egentlig litt rett,jeg er ferdige,men er trea tomme ? nei overhode ikke,sereptas krukke den som aldrig ble tom,den må være i plommetrea våre hi hi ,tenker grannen sine griser blir lykkelige flere ganger eg :=)

13 kommentarer

Siste innlegg