litt av hvert

Ja her er det vær,nå skinner sola og markane er grønne ,da jeg stod opp var markane kvite og det snødde ,det er noen som ikke riktig kan bestemme seg ,men ifølge yr på mobilen min skal vi ikke ha mer snø dei neste 14 dager ,bare å håpe det stemmer da :=)

Når snøen lavet ned i dag på morgenen brukte jeg tiden på å vaske hus,god morgen norge suste i bakgrunnen ,jeg ble fristet til å lage en gryte som Wenche lagde i dag men her ble det brukt hjortekjøtt da ,og jeg synes det smakte kjempegodt,har ikke spist middag ennå ,men alle gode kokker smaker medan maten blir tillaget.

hvem sier hjortekjøtt kun kan brukes til hjortegryte :=)

og denne gryten har stått og små putret i hele dag ,som tilbehør hadde Wenche potetmor,jeg har valgt å koke poteter hele så kan vi knekke dem i sausen selv.

En liten tur ut måtte jeg ha,gikk ned til sjøen

dette er støda vår og hver gang jeg går der finner jeg knuste glasskår ,grønne .

Jeg plukker dem med meg for ingen vil skjære føttene sine når badesesongen kommer

det vårast nede ved sjøen også

snart blomstrer det også og disse blomstene lukter honning ,en skal kunne spise disse bladene ,jeg smakte på dem i fjor men likte det overhode ikke ,men hvem hvet om det blir tilberedt av noen som kan det :=)

en fargeklatt nede ved sjøkanten ,noen løker som har forvillet seg vekk med jord tenker eg :=)men det er bare koselig

åsså fikk jeg besøk i dag også på morgenen ,4 ringtroster trippet utenfor ,ikke verdens beste bilde men det er tatt gjennom vinduet :=)

En fin dag kan ikke si annet enn det

10 kommentarer

Siste innlegg