litt flau no ja

Tidligere i uken skrev jeg så fint om hobbsnobb,og ingen hadde hørt om det,og det skjønner jeg meget godt,for det er ingenting som heter hobbsnobb.

Da vi skulle hjem i går kveld var jeg en snartur innom butikken,da ville jeg trive med meg en pakke hobbsnobb for å vise dere,det var da jeg såg fadesen,hjelpes kor flau jeg ble akkurat der og da :=) for det heter virkelig ikke det,det heter ja :=)

akkurat ,lobnobs hi hi ,sånn kan det gå når ingen retter meg :=)

det finnes også crabstiks,gode dei også,men da må en pakke ut en og en som er surret inn i papir og jeg er ikke tilhenger av unødvendig embalasje,så lobnobs er helt perfekt og supergode.

Nå oppdaget jeg et nu type jeg ikke hadde sett før,den ble med i kurven

crabnobs,og disse var ikke inntullet i papir ,herlig :=) jeg synes disse smaker litt krabbe og kanskje litt hummer

den første porsjonen med salat jeg lagde forsvant på en to og tre ,så nå lagde jeg en dobbel porsjon

nobsene kuttes i biter,jeg tok begge pakkene,så tar en majones,dere kan kjøpe eller gjøre som jeg gjorde lage majonesen selv,det er enklere enn dere tror :=)

En kan lage majones med bare eggeplommen,men det går fint å bruke hele egget også

jeg tar en litersmåler og fyller opp med

5 dl rapsolje

1 ts god sennep,jeg bruker dijon uten frø

og 2 hele egg

sett stavmikseren helt ned i bunnen ,slå på og drekk den opp sakte men sikkert,dere vil da se att det blir en tykk fin majones som følger dere opp :=) når all ojen har blitt forvandlet til majones  , smaker en til med salt,pepper,sitron og hvitvinseddik  :=)

og salaten ja herligheten så godt,her står en i fare for å overspise hi hi ,ja om en liker majones da :=)

 

19 kommentarer

Siste innlegg