litt krise

I dag da jeg stod opp tok jeg en dusj ,jeg reagerte på en mørk farge på vannet i et hjørne på dusjkabinettet,men det klarnet fort så jeg tenkte ikke mer på det .

Bestemte meg for å hente i hus noen blåplommer ,ikke hvert å jeg legger på glass men i år ville jeg ta litt.

kokte meg en kopp te og spiste frokost før jeg gikk ut i hagen ,plommer ble plukket ,glass satt i bakerovnen for steralisering,jeg skrur på krana ,2 l vatn og 500 g sukker skulle til i laken plommene skulle ligge i ,jeg fikk ikke nok vatn ,plutselig var det bom stopp ,ikke en dråpe kom ,jeg går ut på bade og skrur på ,der var vatn og jeg fylle muggen ,det gikk bare såvidt ,for det ble tomt der også ,jeg går opp til svigermor ,hun jobbet også med plommer ,og joda sier hun hun hadde da vatn ,jeg skrur på krana hennes ,og der ebbet vannet ut ,ikke en dråpe kom ,det ble litt krise der vi stor med sukkerlake og plommer og litt rot på kjøkkenet .

Jeg sender melding til mannen min ,han ber meg sjekke i fjøsen ,der var vann ,så ber han meg sjekke utekrana på huset ,der var også vann ,så ber han meg skru av ventilen på krana ,og der var en tykk propp med gørr ,jeg fjerna det og renset silen og der fikk jeg vannet tilbake :=) å jeg ble lettet ,dette har ikke skjedd før ,mulig det er litt rusk som svirrer i brønnen etter att den ble tømt  og fylt opp igjen i sommer :=) godt vi slapp å bestille rørlegger da :=) for ikke å snakke om gravemaskin igjen .

jeg fikk gjort meg ferdig med plommene ,så fikk jeg besøk av to venninner ,da gikk resten av dagen .

Det er fortsatt rusk i vannet for det legger seg på silen hver gang vi bruker vannet ,hmmmm vi får bare rense alle silane hver dag og håpe att det snart renser seg selv vannet

6 kommentarer

Siste innlegg