litt late dager

Tror nesten jeg har tatt påskeferie ,er litt lat for tiden ,dagene går i sakte kino der vi slapper av og tar ting som dei kommer .I går ble det påskehandel ,seint på ettermiddagen fikk vi besøk av ene datteren vår ,og plutselig var kvelden her :=)

I dag ryddet jeg i drivhuset ,vasket noen av glassene innvendig ,men må nok vaske litt mer ,tar litt i gangen ,og siden jeg ikke har planer om å fylle drivhuset med grønnsaker i år men bruke den litt mer som en sommerstue ,ja så hentet jeg et par ekstra stoler og hadde ut ,nå er det litt mer koselig om jeg vil ta med kaffekoppen ut ,seinere når tiden høver skal vi ta ut alle betonghellene og lage der bedre til ,nå er gulvet meget ujamt .

En spasertur ble det også litt ut på ettermiddagen

jeg har observert den første hestehoven litt tidligere på Bjørke ,i dag oppdaget jeg dei aller første her på Leira ,nydelige og påskegule blandt gammelt gress og grus

vi har en nokså tørrlagt elv her men der er stein store mengder stein og om våren kommer det nedover ,noen ganger kommer det vann og jordras som sperrer veien ,eller bare stein som tetter rør ,nå har en gravemaskin kommet på plass,tipper dei skal grave vekk litt stin i morgen ,og siden jeg såg noen fine små heller der tok jeg og bar dem bort til skogen vår litt lengre bort i gata ,det ble 3 runder det ,så jammen fikk jeg litt trim på gåturen min :=) greit å ta ut noen gode steiner før dei forsvinner med grabben .

Grua vår skal bli litt større og da trengs flere steiner :=) litt no og da så blir det til slutt nok

og sliten ble jeg så en liten kvil i skogen måtte jeg ha

jeg rusler hjemover ,dette er en annen elv som også er nokså tørrlagt i perioder ,men vi har jo høg sjø og lav sjø så stinene blir våte og tørre hele tiden ,og i år har dei farget seg påskegrønne ,kan ikke minnast dei har vært så grønne før ,men fint da :=)

Jeg strikker mye ,det blir en genser i luna garnet som jeg strikket kofte i ,kjøpte noen flere farger for å ha nok til en genser ,tror den blir fin da :=)

Påskeferie ja ,mannen har tatt fri hele uken ,så vi er naturlig nok mye i lag og da er jeg mindre her inne ,og torsdag reiser vi til Trøndelag , skal nok holde corona  reglane på tur :=)så i tillfelle jeg plutselig blir opptatt sier jeg god påske nå jeg

6 kommentarer

Siste innlegg