litt mer måtte jeg ha

åker ,gravefri åker den ble fin den jeg lagde  men i dag kjente jeg på att den var litt liten,litt mer måtte jeg ha for jeg drømmer om fine søte kålrot og i åkeren jeg hadde var det bare plass til poteter :=) hva gjør man da ? jo jeg hadde venninnebesøk først på dag det regnet så vi hygget oss inne ,men da hun dro kom solen og jeg var snar ut med arbeidskleda på :=)

det første jeg måtte gjøre var å fjerne pallen med stein ,det ble en real økt med styrketrening ,for jeg måtte først løfte all stein ned fra pallen ,så skulle den tunge pallekarmen flyttast

jeg dro pallen ca 15-20 skritt lengre bort da skjønner dere att det var en jobb å bære en og en bort på pallen ,men da det var gjort var jeg så fornøgde .

Trillebåren kom frem og jeg gikk ned til sjøen

jeg rydde nedenfor rorbua til svigerinna mi og det sette hun pris på :=)

først papp på bakken så tang oppå

så da fikk jeg gjort en god økt i dag ,i morgen kommer den kjekke bonden med et lass gammel silo som skal dekke tangen ,på denne delen dropper jeg flis ,så da er det å spa opp den gamle kugjødselen og spre det over åkeren ,nå får jeg god plass til både poteter og kålrot :=) gleder meg

25 kommentarer

Siste innlegg