litt søtt

det er ikke bare urter og salte smaker jeg styrer med ,her er det søtt på gang også .

Dere som følger meg hvet att jeg lagde hylleblomstsaft for litt siden ,men en trenger jo ikke kaste blomstene og sitronskalla som har stått og godgjort seg i sukkerlake en uke .

Jeg fikk b´presset ut det meste av saft før jeg tørket blomstene litt

søte og go ,hadde i et pa ss ekstra sukker og dette har jeg planer om å bruke i bakverk ,hva får vi se

sitronskallene kokte jeg litt ekstra med litt vann for å gjøre skallene litt myke ,nå har jeg smeltet 200 g mørk sjokolade og vendt grovkutta sitronskall i ,og jeg lover det er skikkelig godt :=) nå står det i fryseboksen ,når det er klart er det bare å knekke i passe biter :=)

Her nytter jeg det meste av maten jeg dyrker i hagen til gode smaker :=)

12 kommentarer

Siste innlegg