litt vårlige vibber

vi har hatt noen dager nå der vi har vårlige vibber ute,opp i 10+ grønne marker og stort sett klarvær kan nesten ikke bli bedre i januar .

I går var det bursdag i heimen ,da kom datter og barnebarn på besøk ,og det ble rom for en luftetur ute

i dag har det vært like fint og jeg gikk meg en tur i lauvskogen borte i beite

litt småkjølig i dag for det kom litt fersk snø o fjelltoppane

men deilig alikavel ,det er grønnt ute og flere planter er klare for en ny vår ,dei har vært grønne under snøen ,men nå ser jeg att det begynner å skje noe med disse rosettene ,dei vokser :=)

sommerfjøsen ,den må malast ,et prosjekt til våren

gjennom beite ,her har vi en steingard mellom oss og grannen sitt beitte og i denne gamle steingarden er det mye liv ,vakker planteliv

der blomstrer laven så vakkert ,trompetlav,blomsterlav ,vakker er den og vi har mye

både med og uten blomster :=)

jeg går i hus ,svoger kommer og vi leter frem bursdagskake fra i går ,tar det med opp i andre etasje til svigermor og der har vi en hyggestund rundt kaffebordet.

Det er mørkt da jeg går ned til meg selv ,ser ut vintuet og plutselig lyser fjelltoppane opp ,men det var da ikke fullmåne

merkelig og vakkert ,jeg brukte nattmodus på mobilen og den gjør det litt lysere ute når bilde blir tatt ,i virkeligheten var det kun lyst på toppen av fjellet der snøen ligger ,resten var temmelig mørkt :=) ser dere godt etter på det siste bilde ser dere månen bak skyene ,en tynn skalk ,så det var ikke månen som lyste opp fjellet :=)

 

11 kommentarer

Siste innlegg