livet på landet

I disse dager er det mye som skal gjørast om du bor på landet,iallefall om en har dyr og må få i hus vinterforet ,vi har mange jorder,men det er andre bønder som slår gresset og det er jeg veldig fornøgde med :=) i dag ruslet jegrundt garden ,dvs langs ytterkanten på alle jordene :=)

 

 

nyslåtte jorder er vakkert

vi skulle få sol i dag ,men tåka sliter vist med å løse seg opp,det er vakkert alikavel

dette er også vakkert,når gresset tørkes på gamlemåten ,i dag tørkes det som skal tørke helst rett på bakken ,en må da gå der og snu på det ,er det store jorder har dei nok en høyvender,men jeg liker att grannen setter opp en hes :=)

rundballer er ikke fine å se til ,men desverre en nødvendighet,det blir flere og flere av dem ,bøndene har ikke like mye i silo ,det er enklest å bestille en som kommer og slår ned alt og lager rundballer på 2 dager ,men mange av disse får nok gjennomgå ,for her hos oss liker hjorten å lage hull i rundballer

jeg liker det gamle fra tiden før oss også ,alt behøver ikke være strigla og flunkande nytt

det er koselig å sitte inne om kvelden og se ut vinduet ,på en liten revunge som øver seg på å fange mus ,det gjorde jeg i går kveld

jeg plukket med meg hylleblomst hjem ,nå har jeg kokt opp vatn med sukker ,sitronsyre,sitroner om hylleblomst ,det skal få ligge i laken til helgen da kan det siles og fryses ,sommer på flaske når høsten siger på :=)

8 kommentarer

Siste innlegg