Livgivande

God morgen ,i dag våknet jeg med tungt hode,men det kommer seg :=) i går hadde vi en svært varm dag ,jeg startet dagen med fiskehansker som rakk opp til skuldrane ,jeg skulle rykke opp en skog med brennesle som var meteren høge ,da det var gjort tok jeg en kjapp dusj og så tok jeg dagen fri ,sola hadde stått opp og det var for varmt til å gjøre noe annet enn korte rusleturer

kongslys (mørkkongslys) er så vakker,vi tok med en bitteliten rot en gang ,den hadde en liten blomsterstilk ,nå popper den opp litt rundt omkring på tomta vår og det er store tuer ,jeg bare elsker denne og den liker seg meget godt på sandgrunn og tåler godt tørken vi har

egentlig skulle jeg ha bada i går ,men det ble ikke noe av det ,gresset nede ved sjøen har begynt å gulne ,det knaser under føttene når en går på det ,det er en varm sommer som kommer til å gå inn i minneboken med en deilig opplevelse .

D ajeg våknet i dag var jeg altså tung i hode ,jeg tror det er varmen ,så ser jeg noe som likner en dråpe på vinduet ,jeg kommer meg ut av sengen og titter ut vinduet ,endelig ,sa jeg det ? endelig det hadde regnet i løpet av natten/morgentimane kanskje det var det som gav tung hode .

Jeg måtte ut ,å det var deilig ,det luktet så reint og friskt ,det var skikkelig livgivande for alt som vekser og gror ute og endelig såpass att det var synlig i vannbade jeg har ute på tunet

halve fatet er fullt ,det er første gang det har vært det i sommer ,da har det kommet litt da og alt i hagen har fått en god dose vanning

denne tørken vi har viser hvor viktig det er med regn innimellom ,sommeren er deilig med solskinn og varme ,men den blir ødeleggande om det aldrig kommer en regndråpe

det er skyet ,det er 20+ og det blir nok en deilig dag ,og nå skal jeg trille ut brød :=) ha en fin dag da

10 kommentarer

Siste innlegg