løken som vandret

dere huusker vel den mystiske planten som dukket opp midt i beddet,nå blomstrer den helt ,en løk jeg plantet en 3 meter lengre oppe for mange år siden og som aldrig har vist seg før den nå dukket opp midt i det nye beddet som senest i fjor bare var plen ,nydelig blomst selv om åkersneglen har forsynt seg av bladene

det blomstrer mer nå i beddet ,ballblomen og disse blå som jeg ikke husker navnet på ,gamle stauder som var i hagen her før min tid ,

beddet går seg til og mannen er flink til å komme med fine steiner til meg ,ikke bedrt om det men takknemlig for hver stein ,så kan jeg gå på steinene om jeg må nappe opp litt ugress

jeg fikk en bitteliten rot av bronseblad med ei granne foor et par år siden ,den har ikke vokst så mye ,men etter att roten fikk nytt hjem i dette beddet nedom drivhuset har den virkelig slått seg til ro oog se,i år får jeg den aller første blomsten på den i tillegg :=) foor en lykke og den er bare så vakker :=)

Da ønsker jeg dere en fin fin dag ,her blir det legebesøk i dag så om litt må jeg rusle ned til skulebussen :=)

16 kommentarer

Siste innlegg