Lørdagstur

I går ble det tur ,og vi tok frem bobilen  :=)

turen gikk til Måløy hvor vi besøkte min mor

Da jeg var jentunge måtte vi ta ferge for å komme over til Måløy som er en øy ,men det ble bygget bro ,det var godt å få bro og ennå bedre den dagen vi slapp å betale bompenger for å kjøre over

utsikt fra min mors altan og det var her i denne gaten jeg vokste opp ,bare et par minutter å gå til ungdomskulen som dere ser på bilde ,det store kvite huset med flatt tak

fin utsikt da ,det var koselig å være der på besøk ,og da vi tok farvel og kjørte videre tok en en liten omvei da vi kom til Bryggja ,vi kjørte gjennom Bryggja sin bebyggelse og ikke rett frem på hovedveien

det er koselig å kjøre sakte gjennom denne vesle bygda .

Da vi kommer til Stårheim som er like før Nordfjordeid tar vi en stopp ,vi besøker ett vennepar vi fikk på cruise,ja vi har vært på cruise sammen to ganger og det ble en serdeles hyggelig kveld ,mannen i heimen hadde bursdag og det vanket masse kake og pizza ,ikke den verste dagen å besøke dem på da :=)

Dei ville att vi overnattet ,vi hadde bobilen men ikke gjort den klar for overnatting ,så vi hadde hverkan sengetøy eller toalettsaker med oss,så vi sa att vi fikk ta det igjen ved en annen høve ,det ble uansett en veldig hyggelig kveld og vi var ikke hjemme før ved midnatt :=)

i dag har mannen beiset plattingen i drivhuset og jeg har spylt veien ,for selv om jeg bor på bygda ,liker jeg ikke skiten på veien etter gjødslinga til dei som driver og tømmer gjødselkjellerane nå ,så nå er det reint og fint utenfor hos oss iallefall :=)

8 kommentarer

Siste innlegg