luftetur

etter hagearbeide i dag gikk jeg i hus og tok en lettvint helgavask ,eller jeg droppa vasken oog tok en vals med støvsugeren  :=) etterpå måtte jeg ut på en luftetur ,det ble en runde rundt garden

det lyser opp med påskeliljer over alt ,i hager og utmark ,dei har fulgt med jord som har blitt flyttet på ,og det er så vakkert

halve stien er mer som en elv ,men jeg hadde gode gummistøvler på så det gikk fint

forbi granskogen var det tørt

en fin tur ,men slik det er nå så må en ha gummistøvler på om en tar hele runden

fortsetter varmen så er det ikke lenge før noen av jordene er lilla av engkarse ,dei står der i full knopp

jeg tok med litt hjem ,den kan spises

,smaker karse bare mye sterkere ,her ble den hakket opp og blandet til kryddersmør som vi hadde til fiskemiddagen i dag ,helt ok smak men sterk så en kan ikke ha mye i om en vil bruke den :=)

 

22 kommentarer

Siste innlegg