luke 11

som dagene går ,tenk vi har kommet til 11 desember allerede  og hos oss er været fortsatt på vår side og da må en bare nyte det ,ingen hvet når det snur :=) Så her var det bare å kle seg og komme seg ut og da gikk turen rundt garden ,er kosligst det da

sola har såvidt begynt å synes i fjelltoppene da jeg går ut

traktorvei ,og jeg kommer til utmarksbeite ,her oppe tar jeg en foto shoot for nå har jeg strikket opp garnet jeg vant på give away hos vibedille

2 hele nøster og 8 små 10 grams baller ble nok til 2 huer

og 3 par votter i ulike str , ikke verst det da :=)

ørna kom seilande ,dette er en vokse havørn

skogbunnen er så tørr att jeg kunne sitte rett på mosen ,den var knusk tørr :=)

skogens ro

bak trærne er himmelen blå

sola har krøpet lengre ned ,men det er noen uker igjen før vi har den tilbake i bygda

flya går fortsatt ,men hvor denne skulle aner jeg ikke

minne ,vår gamle kuvogn .Da vi drev som aktive melkebønder brukte vi denne vogna til å frakte kyr opp i Bakkedalen til sommerbeite ,3 dyr i gangen og jeg stod der i vogna ilag med dyrene opp fjellsiden :=) men så ble vogna byttet ut med dyretransporten som kom og hentet dyrene på gården og kjørte opp alle på en gang :=)

så er jeg hjemme og i hagen er det fest ,kjøttmeisene er svært glad fettet jeg har hengt ut i plommetreet :=)

ja det var dagens tur ,og jeg ønsker dere en fortsatt fin dag

10 kommentarer

Siste innlegg