luke 19

I dag har det vært merkelig ute ,fønvind og temperaturer lik en sommerdag

16.1 men det paserte 17 og vinden var mild :=)

og hvor gikk spaserturen min ? det ble på coop ,plantasjen og Tilseth hageland ,vi gjorde fra oss julehandelen ,om vi skulle trenge noe innen julekvelden er det i såfall melk og fløte og da kan vi ta en rask tur til Grodås :=)

Juleblomster ,ja hva skal en velge ? på Tilseth ble valget en juleglede

det er mange år siden jeg har hatt en juleglede,så får vi se om den overlever hos meg ,den skulle tåle å bli skikkelig tørr mellom vanningane ,på tilseth var der svært masse vakker julepynt og jeg lot meg friste

vinterbarna har jeg hatt noen år ,min nye venn er isbjørnen ,den var bare uimotståelig og vesten den har på seg var i den mykeste pels :=)

jeg ruslet videre i butikken ,der var mye vakkert å kjøpe men jeg liker det litt spesielle og helst bare 1  av sorten og i år ble det i ny gjenstand til juletreet

en mus og på skuldrane sitter en ugle og holder sine vinger over øynene til musa hi hi ,ja den måtte bli med meg hjem .Vi fortsetter og stopper ved plantasjen ,noen nye planter fikk bli med herfra også ,to thuja som skal plantes i krukke ute ,en mørk grønn og en sitrontuhja som er litt gulgrønn i fargen , en grønn stueplante som jeg ikke har tatt bilde av og en orkide

dette ble mine juleblomster i år :=)

Vi kjørte hjem til yngste sønn , kos med barnebarn og dei voksne ,kaffe og julekaker ,klokka går fort og vi takker for laget ,da vi var hjemme var det mørkt ute ,vi pakker ut varene og lager oss middag kvit bacalao :=) den var kjempegod ,kjøpte en ferdig fra butikken ,så hadde jeg med en stor kjøttdeig på 1 kilo ,den har jeg nå laget kjøttkaker av ,dagen har vært hyggelig ,men tur i naturen rakk jeg ikke i dag ,men aktiv var jeg no da :=)

7 kommentarer

Siste innlegg