luke 5

Lørdag og det er nydelig vær ute ,sola skinte så fint i fjelltoppane ,i skrivende stund er det -0,2 grader ute og jeg er fint ferdige .

Jeg skulle gå tur hver dag ,men i dag har jeg ikke rukket å gå tur ,jeg har ikke sittet på baken heller jeg har stått på kjøkkenet hele dagen :=)

Hvorfor ?

jeg har vært slakter ,eller jeg har ikke slaktet ,men jeg fikk et slagt servert til frokost og det tok meg hele dagen å partere og stelle alt dette kjøttet.Her har jeg beinet ut ribben ,krydra med salt og pepper og rullet hele stykket ,surret bommulstråd rundt og dette blir en saftig og veldig god rullestek :=) tok ikke bilde av den

stykningsdeler blir vacumpakket og notert på hva som er i pakken

vacumpakkeren har jeg virkelig hatt glede av ,det var en julegave vi fikk for mange år siden :=)

når ribben var ferdig hentet jeg bogen ,og den var tung ,bare såvidt jeg kunne bære den inn fra bilen

mye av bogen havnet under en dyne av grovsalt for jeg tenkte det kunne være greit å lage litt saltkjøtt selv til supper og tilbehør til potetball ,det som ikke passet til noe spesielt ble til kjøttdeig

til slutt skulle låret inn ,men da måtte jeg finne mannen for den hadde jeg ikke muligheter for å bære selv ,den var styggtunge :=)

lurer på om det er en ungbukk vi fikk servert i dag ,mye fett var det på den iallefall ,så jeg kommer til å bli bestevenn med kjøttmeisen ,jeg henger nemlig fettet ut til fuglene ,og nå har jeg to fulle brødposer i fryseren og noekom ut i epletreet i dag ,i morgen vil jeg henge ut litt  i plommetreet ,så fyller jeg på når det er tomt ute

det var mye mat , og det tok sin tid ,da jeg var ferdig og hadde vasket og ryddet etter meg var det svarte natten ute ,så dermed ble det ingen spasertur i dag ,jeg får ta det i morgen :=)

6 kommentarer

Siste innlegg