luke 9

I dag beveget jeg meg ut av bygda ,jeg satt på med mannen tidlig i dag ,jeg skulle være ilag med barnebarn som hadde hjemmeskule :=) og vi to fikk en skikkelig koselig dag sammen .

Barnebarn ,en gutt på 11 ,12 i februar ,blid og kjekk hele dagen og etter datamøte med klasse og vikarlærer kledde vi oss og gikk en tur i skogen ,dei er heldige og bor rett ved den finaste skogen en kan gå i :=)

koslig julehjem hos datteren vår :=)

som sagt ,når guttungen var ferdig med 2 datamøter ilag med klassen kledde vi på oss og gikk opp i skogen

i skogen hadde noen pyntet litt ,det var skikkelig koselig

nydelig vær ute ,men litt glatt der røttene stakk fram så en måtte se seg litt føre

guttungen tar bilde av hos bestemor :=) og i bakgrunnen ser vi Hovdevatnet og det er fint å bade der om sommeren

det var så deilig å gå i skogen ,men vi måtte hjem igjen skuledagen var ikke helt over og en siste datatreff med klassen ventet

vi paserer Ivar Aasen tunet ,det er der det bruker å være soppkontroll om høsten og når vi snakker om sopp ,ja vi fant vi fant vi ,eller det var i grunnen guttungen som fant først og lurte på hva det var

så er vi snart hjemme igjen og se det deilige været vi har

sjekk da vi fant en hel pose med traktkantareller og blek piggsopp ,og medan ho bestemor renska soppen svingte guttungen seg rundt og bakte brownie til oss :=)

det ble en deilig lunch ,skive med sterk sennep og stekt sopp på

etter lunchen ble det nystekt brownie og kaffe ,og medan ho bestemor kosa seg tok guttungen sin kake med på rommet sitt for å ha samtale på nett med klassen ,og sånn ble min dag i dag

10 kommentarer

Siste innlegg