må dette bare vare

Det er sommer,i år hoppet vi nesten over våren ,den var innom et lite øyeblikk før sommeren tok over og jeg nyter det.

Imgår hadde jeg en ny runde i grønnsakshagen som er i ferd med å bli en urtehage

mellom bedda var det nokså igjen grodd ,jeg har igjen denne trekanten ,i det lange bedde er der mose ,det er greit for der er blåbær og dei vil ha sur jord

jeg tok hele nedsiden her ,sådde dillfrø også ,får se om den vil da :=) så skal det på flis men den må jeg lage først.Jeg svetta så trøy forsvant og det var kortebukse og bikini som vart gårsdagens antrekk,men da jeg tok lunch tok no jeg på tskjorta igjen og det var lurt ,jeg har nemlig gjort det kunstykket å brent hele ryggen ,så i dag er det kjole som dekker ryggen som gjelder :=) like greit ,vi skal på grillfest til datteren vår som har bursdag rett over helgen

i år er gressløken kjempestor ,jeg plukket med inn en stor bukett,ja det gjorde jeg før jeg tok bilde og det synes ikke

jeg kjørte i foodprosesoren med rapsolje og litt havsalt ,dette er bare så utrolig godt ,til fisk,grillmat på salaten i smøret og bre det på brødskiva mmmmm,jeg skal lage masse for jeg er snar å gi bort ,i går fikk svigerinna mi ene glasset :=) så i dag må jeg kjøpe olje ,flere flasker

det koster å kjøpe mange busker til en stor hage ,i fjor tok jeg derfor og plukket noen tupper på et par forskjellige spirea i en annens hage ,jeg spurte ikke om lov for det skal mann vistnok ikke om en vil lykkes :=) disse tuppane stakk jeg ned i jorda i grønnsakshagen der jeg ryddet i går og se på dem nå ,alle hadde laget seg røtter og spirer som bare det :=) så her får jeg 5 nye busker helt gratis ,jeg har plukket meg nye tupper i år og krysser fingrane for att dei har røtter neste år ,planen er en hekk nedom plassen min mann parkerer firmabilen sin

Da jeg var ferdig å spise kjente jeg att det ikke var lurt å jobbe mer så jeg gikk ned til sjøen

jeg gikk ut i sjøen ,nesten til knærne men helt ærlig og det skal en være ,det var slettes ikke sommervarme i det vannet brrr iskaldt var det ,så noe bading ble det ikke på fruen ,jeg gikk hjem igjen

jeg skulle grille middagen vår ,så ser jeg en veps som peilet seg under duken på kabeltrommel bordet vårt ,og da jeg løfter opp duken er dette det som møtte meg ,vel kort sagt ,vepsebolen ble ikke større for mannen gjorde kort prosess da han kom hjem ,for vi vil liksom ikke ha veps under borda .

Middagen var himmels god ,ja jeg må skryte selv om jeg lagde den selv :=) grlilla indrefile av hjort ,ramsløksmør smelta ned i potetene og grasløkolje å det var en eksplosjon av gode smaker i munnen .Resten av kvelden satt jeg ilag med svigermor og svigerinne utenfor rorbua ,der er sola 3 timer lengre enn i hagen vår ,livet er til for å nytes slike dager

10 kommentarer

Siste innlegg